500 med HippHipp gänget


 500 med Anders Jansson och Johan Wester


Kanske är det vetskapen om att dessa två snubbar framför mig genomfört stordåd som Tiffany och Kajan i HippHipp som får mig att skratta tills magen krampar eller får tårkanalerna att svämma över i ögonen. Eller kanske är det bara det att jag och övriga publiken har extremt dålig humor. Men det Anders Jansson och Johan Wester lyckas genomföra under den en timmes långa test- föreställnigen kan sammanfattas som:

Professionellt, lättsinnigt och extremt underhållande.

Även om allt inte är spikat och klart inför premiären den trettionde oktober köper vi skämten och varje liten vink eller ljud skapar en våg av skrattsalvor. Att jag dessutom sitter på längst fram på första parkett är pricken över i:et och jag får både en chans till att studera dem noga och fixa lite extrasnack mellan sketcherna.
När jag kliver ut från Lunds stadsteater känns det som om jag skrattat mig igenom hela livet. 



Tips: 

 Gå, njut, delta och skratta dig åtminstone tio år yngre!



Från hemsidan
(...500 är en historisk humorshow för hela familjen med femhundra historiska kändisar - en kväll med presidenter, Hollywood-stjärnor, feminister och fascister i en strid ström av häpnadsväckande samband, galen fakta och fantastisk kuriosa...)

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0