Vad har hänt?

Så har åter ett år passerat! En bra, händelserikt år.

Jag har samlat lite av det bästa händelserna som jag minns under året. Följ med ni med!

I januari firade jag och Tobias ett år tillsammans. Visserligen har vi alltid sagt att vi aldrig ska ha ett specifikt datum men nu när det gått ett tag har det blivit att vi tagit ett datum av ren händelse. Det är ett datum som följt vår relation hela tiden- den 12e.

Vi var även inbjudna till Wallmans Salonger en kväll i slutet av januari. Och det blev en mycket händelserik kväll, det var nästan så att vi aldrig kom dit. När vi precis skulle kliva ur bilen drog Tobbe upp dragkedjan på jackan och fastnade... i skjortan. Det var ett riktigt trassel! Tobbe blev arg och vägrade gå en meter innan vi lyckats trassla upp allt och jag försökte övertyga om att "ingen kommer märka något om du sitter med jackan på under hela middagen" (= ren lögn!) Efter ganska lång tid med försök med hårnålar och ditten och datten slet jag isär skjortan i ren tidspanik.

- SÅ, nu får du gå med trasig skjorta istället!

Och trots att vi var i god tid innan föreställningsstart hade det lilla missödet försenat oss rejält! Ingen av oss hittade vid det tillfället i kära Helsingborg och på köpet hade jag nu en sur Tobbe bakom mig. Det blev till att springa från Olympia ner till Wallmans. Vi snirklade oss genom gator och jag hade ingen aning om vart vi befann oss. Men helt plötsligt stod vi framför ingången, en minut innan start.

Februari kom och den 16e var jag med och spelade in en musikvideo i Landskrona.

Resultatet kan ses nedan!


Tre dagar senare åkte jag ner till Malmö för att delta i ett BNI möte. På mötet träffas olika representanter från näringslivet, minglar, har presentationer om just sitt företag och skapar nya kontakter vilket kan leda till framtida jobb. För mig innebar detta tillfälle just jobb. Jag blev tillfrågad om ett gig på IKEA Helsingborg i maj. Självklart tackade jag ja!

Under senare delen av februari besökte jag bland annat Melodifestivalen i Malmö och kom på så sätt i kontakt med Blixten & Co, där jag just avslutat min praktik.

Jag arbetade även som värdinna på Nöjesnytts gala på Tivoli i Helsingborg.
En vimmelbild kommer här!


I början av Mars påbörjade jag min praktik på Wallmans Golden Hits i Helsingborg. Fem veckor med sena kvällar och nätter men med mycket lärdom i bagaget om hur det är att ha ett showteam och samtidigt driva en restaurang.

Jag fick även äran att vara med i en intervju angående min utbildnings choklad- & delikatessmässa, som tyvärr lades ner i augusti på grund av ekonomiska skäl.


Maj

7-8 Dansförställningar med Attitude 69 som också blev de sista för min del i lilla Eslöv

9 Audition Spelman på Taket

16 Audition Skönheten & Odjuret resulterade i en ensembleroll som jag tyvärr var tvungen att tacka nej till efter många om och men.

27 Show på IKEA Helsingborg

Den första juni åkte jag upp till Stockholm för att besöka Blixten & Co kontor. Ett kort men informativt möte och efter det var praktiken min. Min lycka var som gjord!
Väl nere i Skåne igen fick jag med mig Tobbe på Rosenkavaljeren och trots att han var införstådd med att operan var 4 timmar och 45 minuter lång tror jag att han tänkte: Aldrig mer!

Men jag tyckte i alla fall att den var bra... men lite för lång!

Jag slutade skolan och fick sommarlov och jag började arbeta som fältsäljare i Malmö. Ett tufft och lärorikt jobb men som jag slutade på efter någon månad.

Så kom då den första juli och mitt företag drog igång! Trots att det legat lite i bakgrunden främst på grund av mina studier så har det blivit några jobb under hösten.
Jag jobbade under både Landskronakarnevalen och Helsingborgsfestivalen och fick både agera artistvärd/ assistent och sitta som jury i olika talangtävlingar. Spännande och roligt!

Den 27 juli fyllde Tobbe år och jag arrangerade en liten utflykt med temat Ledtrådar. Det bästa citatet under dagen var trots allt:

Det är bra att vara tillsammans med en eventkoordinator. Födelsedagarna blir så sjukt roliga då!

Augusti

11-12 Inflyttning i nya lägenheten i Ängelholm

20-27 Artistvärdinna under Malmöfestivalen

September

4 Show för Ängelholms flygplats 50 års jubileum

9 Premiär för Spelman på Taket

13 Efterfest med Malmöfestivalen

15-16 Eventdagarna i Göteborg

18 Inflyttningsfest

Oktober

16 MIN FÖDELSEDAG!

Så kom november! Jag var nyfärgad, snygg och redo att hoppa in i turnébussen som skulle ta mig genom Sverige under 7 veckor. Och vilken upplevelse! Än har jag inte hunnit smälta alla intryck som jag fick under dessa månader och jag känner mig fortfarande lite förvirrad av det flöde av information som snurrar i mitt huvud.
December

3 Show i Lunds Arena

10 Show hos Bergendahlsgruppen

14 Christmas Comedy i Stockholm

19 Slutfest med Blixten & Co

23 Lilla julafton

24 JULAFTON

31 GOTT NYTT ÅR 2011!!!

Vad var det jag sa?!?

Ett ganska händelserikt år!
Ett superbra Lovisa-år!

IGEN...








Kommentarer
Postat av: Titti

Halluuuu, så du har varit med i en musikvideo??

Såg Anette i den men inte dig.

Är det där inte hon som var med i hörby saken eller vad det nu heter?? :D Kram ps kom och hälsa på mig någon dag :P

2011-01-05 @ 16:37:44
Postat av: fanny

haha herregud du är galen du lovisa, och helt fantastisk! men som jag brukar säga, de bästa människorna är lite galna! Fortsätt som du gör, du inspirerar :) puss

2011-01-05 @ 17:13:38
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0