Nu har jag tagit det STORA steget...

... och anslutit mig till Nix-telefon. Efter att idag blivit uppringd av Fondservice fick jag nog. En fruktansvärt arrogant säljare ringde upp och frågade om jag brukar titta igenom min premiepension.

- Ja, svarade jag.
- Tittade du också i den år 2008?
- Det var ju flera år sen, hur ska jag komma ihåg det men det antar jag att jag gjorde. Det är inte direkt något jag slänger i sopen!

Försäljare drog en riktig hemsk historia om att jag redan förlorat 36% av alla min pensionspengar på grund av att staten placerat om dem i en ny fond, att det kommer att ta en hel livstid att få tillbaka pengarna (om jag ens får det) och att jag måste skynda mig att skaffa dem som pensionsrådgivare. De är ledande i Sverige, lyckas få tillbaka alla pengar som jag "förlorat", höjer mitt kapital med 44%, jag får tillbaka pengarna om jag inte är nöjd (klassiker), de kostar bara en liten avgift om året, ingen bindningstid och bla bla bla...

- Nej tack!, Var det spontana svaret från min sida.

Försäljaren fortsatte att argumentera, varför de var bäst, hur jag skulle förlora ännu mer pengar om jag inte tecknade redan idag och ifrågasatte hela tiden mitt nej.

Nej, nej, nej och åter nej kom från mina läppar.
Han fortsatte mala, lyssnade inte på mitt val, tjatade och drog samma historia igen. Dumförklarade mig rentutsagt! När han för femte gången frågade mig varför jag sa nej sa jag rent ut:

- Jag litar inte på er!

Till slut la jag på luren i örat på honom, något jag aldrig gjort förut med en försäljare men ibland får det vara nog!

Lyssna, skapa förtroende, förstärk varumärket, var uppmärksamma! Något den här försäljaren och därmed företaget visst inte lärt sig under säljutbildningen!




Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0