Lite gnet 1

Jag tror jag just uppfunnit ett nytt ord... Gnet. För mig betyder det att vara arg, förbannad, pissed off och idag har jag stor lust att skriva om det.

Ända sedan vi flyttade till Ängelholm har jag varit så otroligt imponerad av att Ängelholms kommun sätter upp hundbajspåsar i vissa utvalda parker. Det gör att man som hundägare känner större ansvar och vill hålla rent för sig själv och andra.
Idag gick jag dock förbi stolpen där påsarna hänger och upptäckte att alla, det vill säga, hundratals påsar blivit nedriva och utspridda på marken. Jag blev så förbannad över en, kan tyckas, bagatell men helt plötsligt blev det en hjärtefråga för mig. Först och främst är det skadegörelse och nedskräpning och sedan mycket respektlöst mot alla oss som verkligen vill hålla ordning och reda. Jag var så arg så att jag hade kunnat övernatta vid stolpen bara för att hålla koll och attackera minsta misstänkta rörelse.



Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0