Vårdcentral Tåbelund

Trött och yr klev jag upp tidigt, tidigt imorse (7.15 är faktiskt tidigt för mig även om jag går upp ännu tidigare till skolan) och jag vägrade gå den långa vägen till vårdcentralen Tåbelund. Att gå från norr till söder genom hela staden är en lång sträcka trots att det är lilla Eslöv jag talar om.
Med bilen parkerad mötte jag min läkare Bengt, en mumlande men trevlig och förtroendeingivande man och jag fick ta en massa prover. Blodtryck och puls, hjärta och lungor, astma, ekg, blodsockerhalt och blodprov. Helt normala värden enligt doktorn men dock lite lågt blodtryck och puls vilket gör att jag kan pressa min kropp väldigt hårt fysiskt. Samtidigt måste kroppen få lika mycket energi tillbaka och det är där jag lätt kan drabbas av vätskebrist. Troligen var det även det som hände i förra veckan när jag fick en sådan stark reaktion efter min konditionsträning/ dans.

Visst var det skönt att få veta att kroppen mår bra men jag känner dock mig själv och tror att stress var en stark faktor till händelsen.


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0