Trasig tvätt!

För några månader sedan upptäckte jag små små hål i flera av mina tröjor. Ett hål i armen, ett par mitt på magen eller i en söm kunde helt plötsligt dyka upp och jag var rädd för att någon insekt kommit in i garderoben och ätit på kläderna. Men efter många öppna ögon som kollat igenom alla kläder hittade jag inget utan fick gå runt i mina håliga kläder och köpa lite nya. Hålen fortsatte att komma och jag började misstänka att tvättmaskinen var den stora boven. Jag sänkte varvantalet på centrifugen och kände igenom maskinen efter sten. Men icke sa nicke.
Inte förrän idag blev jag säker. In stoppade jag mitt nya linne, endast använt några gånger och aldrig tvättat, och ut kom mitt plagg full med mindre och större hål mitt på magen.

TVÄTTMASKINEN!!

Väl inne i lägenheten plockade jag ut alla trasiga kläder och gick noggrannt igenom allt jag hade i ägo. Flera tröjor och linnen, både tunna och tjocka i olika material till ett värde upp mot 1000 kronor hade exakt samma mönster, några hål här och några hål där. Rasande skrev jag direkt ett mejl till min hyresvärd och nu hoppas jag på en uppdatering av maskiner och ersättning för mina förstörda kläder.

Annars blir det handtvätt i framtiden!


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0