SFD Landskrona

Idag var det dags för SFD det vill säga en av årets Starta Företags Dagar. Ett 50tal kvinnor och män var samlade på Landskrona Teater för att lyssna på föreläsningar från myndigheter som Skatteverket, Tullverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Bolagsverket och Tillväxtverket. Intressanta seminarier med mycket matnyttig information (vissa talare var bättre än andra dock.. mer ska nog inte sägas för jag blir otroligt frustrerad bara av att tänka på monotona röster och döda ögon).
Trots att vi haft en grundkurs på eventkoordinatorutbildningen märkte jag hur snabbt man glömmer bort, exempelvis, hur hög arbetsgivaravgiften är, hur man bokför och redovisar etctera.

Det bästa med dagen var ändå att det fanns representanter från varje ovannämnd myndighet och från Nyföretagarcentrum som vanligtvis agerar rådgivare.
Det som däremot förvånade mig var när Skatteverket frågade:

- Hur många av er här kommer att bokföra själva?, och endast ett fåtal inklusive jag räckte upp handen. Konstigt!

Jag rekommenderar ALLA som är nyfikna och intresserade av att starta eget att medverka en dag. Det är kostnadsfritt och som pricken över i:et får man ju förmiddags- och eftermiddagsfika, det är inte dåligt det för att vara staten... Jag skulle mycket väl kunna tänka mig gå på en till dag i framtiden så att man fortfarande uppdaterar kunskapen (och inte bara för fikat..).

Jag känner mig redo att sätta igång med affärsidé och alla olika budgetar, jag ser fram emot pappersarbetet och jag tror det kommer gå riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Titti

För svar på din kommentar:

Ja jag vet att jag är dååååålig på att uppdatera men det blir av glömt å jag hinner inte å jag vet inte vad jag ska skriva men jag ska försöker uppdater bättre :P

2010-03-03 @ 14:44:25
URL: http://missdidi.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0