Storbrand i lilla Eslöv

Ute på kvällsturen upptäckte jag och Norma stora rökmoln och ett starkt ljus borta i horisonten i lilla Eslöv. Som små flugor som dras mot en ljuskälla blev vi självklart nyfikna (jag säger vi eftersom det inte låter lika hyena-aktigt som om det bara stod "jag". Norma hade egentligen inte så mycket att säga till om) och vi skyndade oss fram till platsen. Stora lågor slog mot skyn och många människor hade samlats. Jag vet inte om det fortfarande sitter i i våra stenåldershjärnor men eld skapar på något sätt en upprymdhet i kroppen som bara kan stillas om vi fått ta del av uppståndelsen, tråkigt men sant.

Självklart var pressen snabbt på plats. Nedan är en bild från Aftonbladets hemsida (den blev lite bättre än mina mobilbilder).








Kommentarer
Postat av: Malin

Vad skojigt att hu hittade "hem" till mig!!! Otäckt med bränder, hoppas att allt gick bra... Vad det gäller mina möbler, så är de flesta gamla, som jag sparat nere i källaren, plockat upp och målat vitt..jag har blivit "vitoman" med åren nämligen. En del har jag även köpt på loppis eller ärvt! Jag gillar när det finns lite historia bakom sakerna, det är så enkelt att bara gå och köpa liksom... Tipset är att söka på aktioner och loppisar, man kan göra stora fynd där!! Kramiz

2010-07-26 @ 09:57:33
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0