Rapport från Landskronakarnevalen

Fredagen 20100716

Sol +Vindstilla = Varmt!!

Men trots tio timmars arbete i en bunker utan luftkonditionering har det varit en grym dag. Allt har flutit på och folk har strömmat till ju längre tiden gått. Den spridning vad gäller musiker och artister gjorde även att allt från spädbarn och hårdrockande tonåringar till kostymnissar och rullatortanter syntes, vilket är precis det som karnevalen vill utstråla.

Under sena eftermiddagen var det även dags för min premiär som jurymedlem i talangjakten Stjärnjakten och jag måste erkänna att det gick med bravur. Jag fick en fin presentation som show- & musikalartist, studerande till eventkoordinator i Landskrona och ägare av produktionsbolaget 4hArt Production.
Tyvärr var startfältet svagt och det gick ganska lätt att finna ut mina fem favoriter som lyste lite extra. Nu väntar jag med spänning på finalen imorgon kl 18.00 på stora rådhusscenen.

Kvällen avslutades med reaggefestival med bland andra Stures Dansorkester och General Knas på Kassakroken, Caroline af Ugglas och Erik Grönwall på Rådhusscenen, Björn Rosenström i Partytältet och Siw Malmkvist vid vattnet.



- Snälla, snälla... bara en munk till! (Nytt rekord för mig: 5 stycken på en dag)



Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0