Praktiken är klappad och klar...

Igår fick jag svar angående höstens praktik. Och det var ett glädjande och positivt besked. 
I november och december kommer jag att arbeta på Blixten & Co i Stockholm under sju veckor. Ambitionen är att få ut mig på turné med en stor artist och ett resande produktionsteam men än är det ett tag kvar med detaljer och småförändringar.

Att få praktik hos Blixten & Co är stort. De får in hundratals förfrågningar om året och de säger nej till 97% av alla. För att någon praktikant ska vara intressant måste allt stämma- tidpunkt, personlighet, ambition från praktikanten, ambition från deras sida, schema etcetera. ALLT!
Att jag fick komma på möte/ intervju som de kallade det var stort bara i sig men att jag nu även fått ett ja till praktik är gigantiskt!

---
Blixten & Co startades år 2006 av Leif Blixten Henriksson, My Ströbaek och Thomas Sebelius som tidigare byggt upp och arbetat på EMA Telstar (idag Live Nation). Affärsidén är att med långsiktiga samarbeten skapa starka och trogna band mellan artister och deras publik. Idag arrangerar Blixten & Co konserter och turnéer och de är också delaktiga i Melodifestivalen tillsammans med SVT och Live Nation.


Lycklig!



Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0