Arbetsdagar på Wallmans

Om tre veckor är det dags för LIAstart på Wallmans Salonger i Helsingborg.
- Ett helspäckat schema, 7 dagar i veckan, 12 timmar om dagen, har jag sagt till många, och jag har riktigt sett fram emot att få arbeta under blod, svett och tårar. En kalaspraktik som jag längtar efter varje dag och jag räknar ner timme för timme.

Under dagens möte och även det sista innan starten fick jag veta att jag endast kommer arbeta tre dagar i veckan...
- Öhh.. ska jag alltså bara jobba torsdag till lördag?? Vill ni inte att jag kommer in oftare?? Jag kan ju komma ändå, trots att ni har stängt, det kanske finns något att göra, försökte jag övertyga dem.
De skrattade och sa att det är tomt de andra dagarna i lokalen:
- Så du lär inte få så mycket att göra då även om du skulle komma inspringandes.

Driven, jag vet! Men jag vill så gärna, för efter att jag förberett sig på riktigt mycket arbete känns det plötsligt väldigt lite (å ena sidan kommer jag få jobba hårt under de dagarna jag är där, det vill säga ett pass på mellan 12 till 17 timmar per dag, å andra sidan har jag faktiskt möjlighet att åka hem en sväng innan allt drar igång!).

Men ändå... jag vill, vill, vill

GIVE ME MORE!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!



Men ta och tagga ner, kan väl vara skönt att vila.

:-)

2010-02-17 @ 10:37:47

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0