Dagens lärdomar 3

I två veckor har jag nu gått runt med project managern på turnén och vi har diskuterat allt ifrån personal till logistik, arenor och lastbilar. Varje dag har bringat nya lärdomar och när jag häromdagen fick frågan om vi hade några laminat kvar nickade jag tvekande och trodde att jag förstått vad ordet laminat innebar. Vilket visade sig vara ganska fel. Laminat är nämligen ett passagekort för in- och utgång i bland annat en arena med avgränsade områden. Ett backstagepass med andra ord.

Den andra lärdomen fick jag häromdagen då jag i diskussion med den tekniskt ansvariga på Globen diskuterade säkerhet och ansvar. I Sverige fick något som heter samordningsansvar vilket innebar att företag som är involverade på "samma arbetsställe måste samarbeta för att ordna säkra arbetsställen" (Abetsmiljöverket, samordningsansvaret för arbetsmiljön).

Lärorika lärdomar med andra ord!




Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0