Dansakademien Öresund

När jag tidigare i veckan fick samtal om att jag var välkommen på Dansakademien Öresunds audition i Malmö tackade jag ja direkt. Trots att de valt att göra ett upphåll för musikallinjen på grund av för få sökande såg jag en dansaudition som ett ypperligt tillfälle att både få se min personliga utveckling under året och vara med på ett professionellt danspass. Så utan några som helst förväntningar tog jag tåget in till akademiens danslokaler i Malmö.

Under ett tre timmars pass dansades klassisk balett (till min förtjusning), jazz och modern fridans. Jag kände mig ledig i kroppen och hade riktigt roligt trots att många professionella dansare stod före mig i kön att visa upp sig.
Efter en kort intervju med helt och hållet ärliga svar gav jag mig av.

Under året som gått har jag verkligen utvecklats som dansare och det är med glädje som jag inser hur mycket dansen gett mig både fysiskt och menalt. Självklart hoppas jag på en plats på danslinjen men många duktiga dansare som dansat flera år längre än jag själv vill samma sak.

Väntan och förhoppningar!

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0