Ta av vad naturen erbjuder!



I flera dagar har jag gått och suktat efter de där fina, röda körsbären som hänger likt vindruvor i klasar i stadsparken i Eslöv. Och det har förundrat mig att ingen annan ställt sig för att plocka eller åtminstone smaka. Jag började undra om det var förbjuden frukt eller om folk helt enkel inte lade märke till de vackra bären. Till slut kunde min rinnande mun inte hålla sig längre så jag sprang hem, roffade åt mig en burk och rusade ner i parken och med en svag känsla av spänning och att 'göra-det-förbjudna' stog jag länge och väl och plockade. Hängde ner grenar och tog varsamt ner de små bollarna. Ingen tycktes lägga märke till mig. Inte förrän en man dök upp bakom min rygg:
- Är de goda bären?

Snacka om att bli ertappad på brottsplatsen. Jag svarade snabbt:

- Ja jättegoda. Det är ju synd å skam att de bara ska hänga här och ruttna bort när man lika gärna kan plocka.
Han tittade på mig och tog några bär i handen, stoppade dem i munnen och sa:
- Ja folk verkar inte lägga märke till dem. Tack!
Sen gick han vidare, mumsande på körsbär i munnen.'
PUST!!

Vem vet... i och med mitt initiativ kanske träden hädanefter är fulla av människor som hänger över grenarna.
Men varför ska man egentligen lägga ner 7.90 kronor/hg på ICA när man kan få litervis med bär från moder jord... helt gratis!

Nej kanske man ska ta en sväng ner till parken igen innan bären är borta;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

hahahaha härlig du är :P

2009-07-09 @ 10:55:42
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0