Mål och drömmar

När jag kom till Eslöv hade jag ett mål och ett dussin drömmar. Jag har behållit alla idag och många fler mål har kommit fram under tiden och byggts upp längs vägen.
Sedan liten har sången alltid följt mig genom livet. Den är min starka sida och det är den som jag lagt all koncentration på. När jag senare kom in i musikalbranschen förstod jag inte hur stor tyngd dansen har idag i de flesta arrangemang. Men med glädje kom jag underfund med det, kanske lite sent... men bättre sent än aldrig!

Hur många gånger har jag inte 'förbannat' mina föräldrar för att de inte tvingade mig till balettlektionerna som sexåring. Tydligen var jag helt inne på cowboys, bilar och vapen då och envishet var bara mitt förnamn.

Idag står jag här och dansen har nästan tagit över hela min fritid. Att jag inte tidigare insett hur fantastiskt det kan vara slänga huvudet, hoppa upp i luften, slänga sig ner på golvet eller göra helt vanliga pliéer, piruetter och tondyer. Jag kom för att lära mig dansa... jag har kommit långt, har en bit kvar att gå men går framåt varenda dag och tröttnar inte.



Birigt Åkesson

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0