Eslöv- SKITstaden

Under de sex månader som jag bott i Eslöv har jag upptäckt en sak- Vilken jäkla SKITstad denna lilla håla är.
Jag är verkligen ett fan av Eslöv som by, det finns det som en liten stad behöver- hyfsad shopping, mataffärer, pizzerior, frisörsalonger, pubar, nära till tåg, buss och storstäder och andra offentliga platser och tillbehör. Men så finns det även en hel del saker som inte BÖR finnas.

Det är all, äcklig... hör och häpna- Hundbajs!

Jag tror aldrig att jag sett så mycket bajs på ett och samma ställe. Nertrampat, utspritt, på gatan, på trottoaren, på gräsmattorna, i blomrabatterna, till och med i trappor.
Men det som nästan gör mig förbannad är att det finns en hel del 'hundbajs- papperskorgar' som står uppställda lite här och var. Om det är fulla har jag inte gjort mig mödan att undersöka, kanske skulle det behövas, men jag förstår inte varför man inte tar upp efter sin hund. Jag vet inte om det är skåningarna som är halvt blinda eller helt enkelt likgiltiga men något fel måste det vara.
Vet HUT alla ni som tror att jag inte ser!

Med andra ord kan jag, än en gång, med gott samvete säga att Eslöv är en riktig SKITstad!

Och jag hoppas på en rejäl förbättring...



Bild: Lisas Positiva Negativa

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Lovisa! jag har inte tagit mig för att skicka kuvertet än, men det har kommit så långt som till köksfläkten.

Några bilder (3 st) finns med på min blogg, dem får du stjäla där om du vill det!

Annars så dyker de upp inom någon vecka, jag lovar. Förlåt för dröjsmålet, men ja. Du fick mitt mail.

Jag är på bättringsvägen igen.

2009-02-10 @ 21:44:38
URL: http://egodelusion.blogspot.com/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0