Ensamma kvinnor

Ibland förundras jag över att vissa kvinnor lever ensamma. De kan vara gulliga, intelligenta och roliga. De kan ha alla de där egenskaperna som killar har på sin 'mina-krav-på-en-tjej' lista som hänger på kylskåpet (eller som de i alla fall har häftat på ögongloben). De ensamma singelkvinnorna kan vara jordens mest mysiga och sociala varelser men de lever trots det för sig själva. En del gillar singellivet, andra inte.

Jag brukar undra om jag är en av dem. Gilla singellivet eller inte- det har jag delade uppfattningar om. Kan det helt enkelt vara så att män inte klarar av oss energiknippar därför att vi visar att vi kan stå på egna ben? Jag vet att det mansdominerande samhället lever kvar än i dag.
Beviset: Att många män inte kan utstå en kvinnas växande självkänsla och självförtroende på sin egen vilja och tro.

Jag kan själv få höra vilken livsglädje som flödar inuti mig och jag kan också känna den. Som en ström av energi studsar den i min kropp. Och jag tror att många av våra maskulina vänner har svårt att acceptera den kraften. Istället för att dras till magneten känner de hur försvarsmuren inom dem rämnar och de blir bortskrämda från oss- Vi kraftfulla kvinnor.

'Jag hoppas på en skärpning'


Kommentarer
Postat av: Fanny

Bra åsikter gumman som jag är övertygad om stämmer! Men keep up the good work och fortsätt visa styrka!! Peace=D

2008-09-11 @ 13:41:08
URL: http://itsafannything.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0