Att bjuda på sig själv!

Jag har alltid tyckt att det är viktigt att göra sig synlig, att alltid ha humöret med sig och verkligen våga bjuda på sig själv. Jag tror att man blir en bättre människa då- i alla fall i själen.
Om det inte roar en själv kanske det muntar upp någon annan eller tvärtom.

Det är kanske för att jag sedan barnsben varit släktens, kompisarnas och klassens teaterapa eller "underhållare" men jag gillar att jag vågar skratta högt, dansa nykter och sjunga på stan. Jag är stolt över att jag vågar vara mig själv.
Jag mår bra av att bjuda på mig själv. Jag tror att det kan föra en långt och jag försöker alltid hitta den rätta känslan för att kunna känna mig trygg och säker men samtidigt glad, fri och crazy.

Något som jag, trots detta, anser som viktigt är att det måste finnas regler för var gränsen går. När alkohol kommer in i bilden kan jag snarare tycka att huvudpersonen i fråga blir mer pinsam än rolig. Och trots att man kan skratta gott åt den onyktra situationen, dagen efter, ligger det ändå något negativ i luften. Därför avstår jag helst från denna mardrömssliknande dryck vid sådana tillfällen.

Det är dock synd att det är mer accepterat att bjuda på sig själv som full än i ett nyktert tillstånd.



Jag dansar ALLTID nykter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Träffande.....Men vem har sagt att det är det? Mer accepterat som du skriver... Är det enligt dig? Vad tråkigt livet skulle bli i så fall, det skulle hända så sällan...Ja det är viktigt att vara sig själv och att även då bli accepterad och trodd av sina medmänniskor. Men man måste samtidigt respektera att människor är olika och ha tillräckligt med kött på benen innan man uttalar sig och på något sätt dömer.../Sara

2008-11-17 @ 23:11:30
Postat av: Svar på tal

TACK!

Absolut och självklart håller jag med. Jag dömer aldrig, självklart är alla människor olika

och jag kan ha mycket roligt åt mina smått berusade vänner utan att skämmas. Detta är bara en beskrivning utifrån mina egna känslor, hur jag själv skulle känna mig. Att ha minnesluckor, att vara tvungen att fråga andra om ett händelseförlopp och känna ångest. Just därför avstår jag hellre från alkohol och bjuder på mig själv såsom jag är skapt dvs utan ett berusningspreparat i kroppen. Men whatever(!) det är helt upp till en själv. Alcohol or not- det är ändå ett faktum- att man blir uttittade på ett helt annat sätt när man är nykter än när man är full! That's life!

2008-11-19 @ 12:49:12

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0