Vem har sagt att ett amputerat ben är ett handikapp?

Det finns människor som inspirerar på olika sätt. Jag tror att alla har en förebild, vad det än handlar om. Det finns en idol för oss alla. Många gånger är det en offentlig person som gör något 'meningsfullt' såsom att utöva en idrott, showa på scen eller visa sina kreativa sidor på ett annat sätt. Det finns stora idrottsprofiler, artister och världskända skådespelare.
Men kommer man ihåg de som inte alltid syns?

Jag har sett min förebild. Jag vet inte vem det är, jag kan inget namn men vad jag vet är att han har en drivkraft att klara sig själv, ta sig framåt och visa att allt går.
Det var i förra helgen som jag och min sambo gick till fotbollens dag för handikappade. En heldag med glädje, energi och skratt.

Där var han. En ung pojke, inte mer än 15 år, och med amputerat ben hoppade han fram på sitt enda stödjeben med hjälp av två kryckor. Eller nej han hoppade inte. Han sprang, han kutade, han löpte med en sådan fart att han mycket väl kunnat springa ifrån mig. På ETT ben. Den energi han hade var otrolig.
Han dribblade, han sköt fotbollen med sådan kraft att vi alla stod häpna omkring med ögon stora som frågetecken. Hur lyckades han? Det fungerar inte eller det borde inte fungera?
Skott på skott flög in i målet.

Jag ångrar att jag inte hann berömma honom.
Vilket intryck han gjorde på oss andra!
Tänk om alla hade haft den kämparglädjen...


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0