Svar på tal

Jag försöker aldrig att framställa mig själv som bättre än vad jag är eller förmer än alla andra men jag skyler inte mina talanger. Jag hittar aldrig på ett citat eller lägger till något som inte är sagt. Men något som jag alltid ansett som viktigt är att stå upp, synas och visa sin existens. Gör man inte det kommer man aldrig framåt i livet.
Syns man inte så finns man inte!

Att bli känd är idag ganska lätt i och med alla reality- och dokusåpor som finns i TV, radio och tidningar. Men att gå den 'lätta' vägen är inte alltid den bästa och att ställa upp i såpoperor såsom Big Brother, Sanningens Ögonblick eller andra 'försök-till-att-bli-Bkändis' har aldrig lockat mig. Jag är inte ute efter att bli någon popidol. Jag behöver ingen hit som dör ut året efter. Jag står hellre på scen i 50 år och sjunger dansbandsmusik än viker ut mig i massmedia. Det är inte kändisskapet som gör mig lycklig.

Hemma är jag ganska van över att bli kallad för 'hon-som-väljer-den-svåra-vägen'. Men det är något som jag är glad över. I slutändan visar det bara att jag lagt ner kropp och själ i att lyckas utföra det jag vill.

Hellre klättra högt och långsamt
och stanna kvar på toppen än
att skjutas upp och störta ner till
botten igen.


Det är enbart jag som kan hjälpa mig att nå dit jag vill med vilja, glädje och målmedvetenhet.



Stå upp för vad du tycker och skäms inte för dina åsikter. Då utvecklas du som person! 

Kommentarer
Postat av: sandran

Hej Lovisa!

Jag har inga pengar på telefonen, därför kunde jag inte svara på ditt sms så jag svarar här istället.



Jag skickade brevet för en vecka sedan. Därför blev jag förvånad över sms:et.



Hur som, så är det väl Posten som är dum som vanligt. Eller så har frimärket trillat av för det satt lite si och så, men i sådana fall borde jag väl ha fått det returnerat kan jag tycka.



Hur som.. Om det inte kommit innan onsdag så hör av dig så skickar jag en ny skiva!

2009-03-07 @ 15:37:05
URL: http://egodelusion.blogspot.com

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0