Snuvad och förbannad

Jag har en känsla som kommer och går. Ofta tänker jag inte på den men när jag väl gör det börjar den bubbla i mig. Känslan är förbannelse!

Jag blir inte ofta förbannad, arg eller ilsken. Om jag på något sätt måste bli aningen sur blir jag mest grinig och putar med läpparna. Som ett litet barn. Men arg, nej det blir jag nog aldrig.
Förutom av detta:

I december 2008 sökte jag arbete på en amerikansk hamburgarrestaurang (som MAX, hmm.. ursäkta en svensk hamburgarrestaurang.. uttrycker det i sin TVreklam) här i Eslöv men fick dock svar om att jag inte fått tjänsten.
När jag sedan sökte inför sommaren blev jag uppringd i maj månad med svar om att man velat anställa mig redan under julen men att jag haft mycket i skolan. Jag blev tillfrågad om provarbete som dock aldrig genomfördes.
Vi kom överens om att istället höras av igen när skolavslutning närmade sig.

Sagt och gjort!

I juni blev jag uppringd igen med informationen om att en anställd skulle sluta i slutet av juni och att det då skulle finnas en tjänst ledig från och med 24 juni. Jag skulle skicka mitt schema för sommaren inom de närmaste dagarna, vilket jag också gjorde.
Jag smsade, ringde, smsade igen, ringde ytterligare två gånger utan resultat. När midsommar var på intåg ringde jag en sista gång i hopp om att de inte gått på semester ännu men inget svar denna gång heller. När den 24e juni kom gick jag till restaurangen för att få svar på varför de inte hört av sig.
Ansvarig för rekryteringen fanns då inte på plats och jag fick till svar att hon GÅTT PÅ SEMESTER två dagar tidigare.

- Jaha, tänkte jag. Snyggt gjort!

Jag bad dem ringa upp mig och samma eftermiddag fick jag följande svar:
 
En ur personalen hade talat med ansvarig som hade sagt att arbetet inte var aktuellt eftersom jag hade mycket med musikal i AUGUSTI. Hon bad mig återkomma i slutet av augusti ifall jag fortfarande var intresserad av deltids/helgarbete. 

Jag hade kunnat jobba hela juni, juli och vardagar i augusti förutom på några dagar.
Jag undrar om de ens brydde sig om att gå igenom mitt schema?
 
Jag fick även förfrågan om ett arbete på ett äldreboende i Eslöv i början av juni som skulle inkludera utbildning och 8 veckors HELTIDSARBETE (hör och häpna- heltidsarbete i finanskriser) men eftersom jag blivit lovad arbete på den amerikanska hamburgarrestaurangen tackade jag nej på grund av ett mer oregelbundet arbete som jag trodde kunnat vara mer aktuellt för mig under sommaren.

Vad är det för stil? Inte bara att jag blev snuvad på arbete hos dem och ett antal viktiga arbetstimmar med inkomst för mig utan de gjorde också att jag var tvungen att tacka nej till ett heltidsarbete inom äldrevården.
Vilket rykte vill de egentligen bygga upp?
Tror de att jag någonsin kommer söka arbete där igen? 

NO WAY!
 
De har tyvärr mist en bra medarbetare.
Ett klagomål är lagt till ombudsmannen här i staden men jag är dock inte alltför hoppfull om upprättelse.

Ord står mot ord!

Vem tror man egentligen på?

Förbannad är vad man blir! Så förbannad så jag kokar...


Kommentarer
Postat av: Svärmor :-)

oj, ta´t lugnt hjärtat mitt. Inte bra att bli så förbannad...

Så skulle nog Tobbe sagt också... Ta´t lugnt!!



Puss och Kram

2009-08-05 @ 22:11:13
Postat av: Svar:

Hahah... ja det blir skönt att ha hem Tobbe så han kan lugna ner mig;)

2009-08-06 @ 09:12:12
Postat av: Tobbe

Slappna av, ta en godis...

2009-08-07 @ 18:23:17
Postat av: Fanny

men USCH, vilket jävla beteende, jag skulle också blivit piss-sur!!! Max är bättre höhöhö:P

2009-08-08 @ 20:51:02
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0