Melodifestivalen genrep

I fredags hade jag äran att vara med under en dag på Melodifestivalen och arbetet kring evenemanget på Malmö Arena. Intressant och lärorikt! Samtidigt fick jag möjlighet att träffa några tidigare arbetskamrater från praktiken i höstas vilket var ett stort plus i kanten.

Själva genrepet på kvällen var en ny upplevelse. Jag har aldrig tidigare varit med vid en tvinspelning och att se på ett sådant stort evenemang inifrån gav mig chansen att sätta på evenemangsglasögonen och kika på allt som rörde sig i lokalen- tvkameror, lampor, artister, personal, vakter och press. Och vilken skillnad må jag säga! Att sitta i tvsoffa är en sak men att sitta precis i centrum av allt som händer på plats är en upplevelse i sig!

Try it!

För övrigt var det enligt mina öron och ögon den bästa delfinalen hittills men tyvärr blev jag inte lika glad över resultatet på kvällen dagen efter. Melody Club med låten "Hunter" var mina stora favoriter. Jag blev faktiskt till och med intervjuad efter sändingsslutet av Skånskan men än har jag inte sett mitt ansikte i tidningen. Kanske missade jag söndagsbilagan...





Ja, ni ser rätt! Jag satt mitt i pressområdet med fotografer, journaliset och bloggare överallt!






Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0