Vad jag lärt mig!

Under hela sjukhusvistelsen har jag lärt mig mycket om planering och snabbt genomförande. Dagarna innan insjuknandet satt jag med saker som skulle fixas, offerter skulle skickas, filmer skulle skapas, paket skulle hämtas och en ny make-over väntade. Men jag lät det dra ut på tiden. Jag tänkte att:

- Jag fixar det på måndag, då har jag tid!

Saken var bara den att jag hade tid då också men jag valde att göra annat helt enkelt. Och när jag låg i sjukhussängen sa jag till mig själv:

- Det jag ska göra, ska jag göra direkt! Dagen efter kanske du ligger där, oförmögen att ens sitta upp i sängen. Passa på medan tiden finns! Du lever nu! Gör det bästa av det!


En läxa med andra ord! Dra inte ut på det- DO IT! (även om det är jobbigt!)




Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0