Nyårsafton

Nyårsafton blev ett underbart dygn. Jag och Tobbe hade tur som slapp spendera aftonen på tåget. Vi var hela tiden precis i tid och för en gång skull tackar jag SJ för det.

Trots att vi kom hem runt halv tre gick hela eftermiddagen riktigt långsamt. Perfekt för oss som var tvungna att städa, packa upp sju olika väskor, handla, laga nyårssupé och mysa! Vi hann med allt och lite till utan att ens stressa det minsta.

Efter ett välbehövligt bad med rosé i karet, frukt och annat tilltugg, massage, bodyscrub och peeling kändes vi oss som på nytt födda och redo att stiga in i året 2011. Kvällens meny bestod av en toast med getost och honung som förrätt, en mängd olika skaldjur i form av citronmarinerade räkor med risotto, tigerräkor/ scampi, vinkokta musslor, egengjord aioli och hembakad foccacia som varmrätt och det hela avslutades med choklad-fondue där vi doppade exotiska frukter i vit choklad. Som efterföljande aktivitet stod utdelning av nyårspresenter på tur i kön (=försenade julklappar). Självklart skålade vi in det nya året tillsammans till tonerna av Jan Malmsjös "Ring, klocka, ring!, och hela Ängelholms samlade fyrverkerier.

Välkommen 2011! Året 2010 blev ett toppenår!

Kan du slå det?

Kommentarer
Postat av: Rimna

Vad roligt att du hittat min blogg och gillar det jag gör.



Jag gör gärna kort på beställning, bara att kontakta mig!



Önskar dig ett härligt nytt ÅR!

2011-01-05 @ 08:52:48
URL: http://rimna.blogspot.com/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0