2 veckor av lansering

Under två veckor har jag nu varit med och lanserat Doves nya hårvårdsserie Dove Repair Therapy med nya teknologin Fiber Actives som reparerar håret inifrån, binder upp hårets proteiner och stärker håret. Många flaskor har jag sålt när jag besökt butiker i Malmö och Lund, många trevliga kunder har jag mött och en del lite knepigare också.

Många gånger då jag stått med en flaska i handen och demonstrerat produkten har jag glatt sagt:

- Hej hej!

Varpå kunden tittar på mig, småler och säger:

- Nej!

Vid sådana tillfällen har jag haft lust att säga något liknande som:

- Jag skulle bara vara artig och säga hej men tack ändå.

eller bara något så enkelt som:

- Ja!

Varför säger man nej när någon säger hej? Vid vissa kundmöten valde jag bara att ge dem ett leende och en hälsningsfras istället för att trycka ett schampo i ansiktet på dem (å andra sidan tryckte jag inte upp några schampon alls i kundernas ansikten. Det hade inte varit så snyggt och den strategin överlämnar jag till telefon/ eventförsäljarna).

Det bästa har ändå varit alla leenden jag mött. Samtidigt som jag har haft ett säljmål med hur många produkter jag ska sälja per dag så har jag tävlat med mig själv om hur många som lett tillbaka till mig när jag strålat mot dem. Och jag måste säga att jag lyckades till 100% procent, till och med den suraste tanten som var überstressad log på vägen tillbaka. Och det måste jag ju ändå kalla för ett måluppfyllande!

En lustig händelse:
En kvinna stannar framför mig, jag går fram till henne och presenterar mina produkter efter det manus jag lärt mig. Hon lyssnar, vad jag uppfattar som, intresserat ett tag tills jag kommer till dagens erbjudande: Köp ett schampo och få ett balsam på köpet. Då börjar hon gå, tittar på mig och säger:

- Jag bryr mig inte! (med extremt rullande R)

Snacka om att jag blev paff!

Nåväl, jag har än en gång lärt mig att det finns människor till allt. Det har varit trevligt, krävande och framför allt lärorikt.


Kommentarer
Postat av: Fanny

hahaha jag bara älskar människor!

2010-10-18 @ 23:06:42
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0