Tyg, dekor och trasiga händer

Så har turnén med Björn Skifs dragit igång. Gårdagen slutade med tågresa till Stockholm och därefter turnébuss mot Karlstad. Trevliga gubbar, öldrickande (mina förutfattade meningar bekräftades), minisängar med klaustrofobivarning och snarkningar. Så kan väl nattens strapatser sammanfattas.

Det var med stora öron och ögon som jag vaknade imorse för att göra mig i ordning för dagens arbete. Visserligen hade jag inte så stor koll på vad jag skulle göra men när jag efter frukost fick uppgiften att spendera veckan hos Tyg & Dekor (scenteknik) satte jag igång. Och nu efter 13 timmars ihärdigt arbete stupar jag närapå i säng medan gubbarna samlas nere i baren. Benen värker, händerna är torra och trasiga efter smuts, vatten och tygarbete. Men många nya upplevelser har jag mött.

Vad jag tyvärr tidigare har erfarit är att vi blivande och nuvarande projektledare och producenter i eventbranschen på något vis tar tekniker och riggare för givet. Vi säger:

- Äsch, vi hänger upp lite tyg längs med väggarna och knyter rosetter på alla stolar. Vi hänger upp några lampor och använder ett enkelt PA.

Men oj, vilket arbete. Det har jag fått lära mig nu. Meningsbyggandet och orden är ett språk i sig. Personligheterna lika så. Arbetet är ett livsverk!




Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ja nu har jag varit hemma hos dej i 4-5 dagar men du bryr dej bara om Björn Skifs du!!! Föresten så hade du tagit med dej hårfönen!!!!!

DS... Tråkigt att du inte var hemma :-(

Jag behövde lite motstånd till BUZZ och bowling :-)



Kram

2010-11-08 @ 14:45:27

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0