Sommarjobb!

För två veckor sedan trodde jag att den här sommaren var min sista.
Inget jobb, ingen inkomst, ingen mat, slut!
Veckan senare stod jag med två jobb i handen. Och jag måste erkänna att det nästan är svårare att välja mellan två än att stå med inget alls. För i och med att jag vet att jag har jobb så måste jag väga fördelar mot nackdelar och komma fram till ett val. Och därmed tacka nej till ett av jobben.

Så här kommer min analys (först fördelar, sedan nackdelar):
OBS! Notera att jag på Posten i Västerås arbetar som brevbärare och på Coal Promotion i Malmö som företagsförsäljare OBS!


Posten Västerås

+Fördelar+
+Grundlön
+Bilkörning/ Utomhus
+Möte med människor
+Hemma med familjen/ vänner
+"Jag vet vad jag får"

Coal Promotion Malmö

+Fördelar+
+Heltid hela sommaren (8v)/ Jobb 1 ggn/v fram till sommaren
+Utmaning/ Ngt nytt
+Låg resekostnad
+Utomhus/ Omväxling
+Social kontakt
+Utbildning

Posten Västerås

-Nackdelar-
-Halvtid 5h/ dag i 4 veckor
-Rutinarbete
-Hög resekostnad bil t o f
-Borta från Tobbe
-Utflyktskostnader/ Resekostnader Skåne

Coal Promotion Malmö

-Nackdelar-
-Provision/ Ingen grundlön
-Krävande/ Hårt arbete
-Lång starttid


Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!



Ja min åsikt har du redan fått i ett sms .....

Hur brukar DU reagera när en telefonförsäljare ringer?



Kram

2010-05-04 @ 09:12:15
Postat av: Svar:

Hahaha.. jo men jag blir som tur är ingen telefonförsäljare utan en gående försäljare som besöker företag i direkt kontakt. Så utstrålning och entusiasm är A och O här..

2010-05-04 @ 19:04:44

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0