Världens rikaste man

Igår fick jag äran att träffa en av världens rikaste män, Paul Burkett. Från Australien hade han rest ända till Sverige för att kontrollera och besöka de lokala kontoren som finns i Skandinavien. Att Paul gått från att sälja pennor och diverse kontorsmaterial, för 15 år sedan, till att ha ett American Express Black Card (enbart för världens rikaste personer med obegränsad kredit) och cirka 800 miljoner på banken är mycket fascinerande och jag har insett att den enda bransch där man kan göra riktig storvinst är i försäljningsvärlden (eller vinst på lotto).

Rolig historia om/från Paul Burkett:
" För att illustrera hur mycket Paul Burkett tjänar idag tittade han en gång på klockan, stod stilla och tyst i 15 sekunder och sade sedan: - Under de här sekunderna har jag tjänat så pass mycket att jag kan köpa en ny ferrari."

Mycket pengar under madrassen med andra ord!


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0