Att jobba som försäljare

Att jobba som försäljare är en helt ny upplevelse. Det är hårt och krävande, men otroligt utvecklade. Det är en utmaning och jag märker hur min sociala förmåga bara växer för varje dag som går. Bara saken att tala med en fullt främmande människa i matbutiken är inte lika "konstigt" som förut. Att skratta åt någon annans skämt på stan är inte heller så farligt även om jag bara går förbi utan att känna personerna eller vara involverad i konversationen. Det är en helt ny värld.

Något som jag också upptäckt är bemötandet jag får när jag är ute på fältet. En del är korta, några vill inte ens prata. Men de flesta är faktiskt trevliga (även om man tror det motsatta). Det handlar ju om vilken attityd jag själv har när jag kliver innanför dörren. Under min tid som försäljare har jag både fått kaffe, cola, en puss på kinden, kebab, erbjudande om hårklippning, middag och jobb.

Försäljningsjobb är med andra ord en plats där du både kan tjäna OCH spara pengar på.


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0