Badförbud för hundar upprör!

Idag kunde man läsa följande artikel i Skånskan:





Eftersom jag och Norma brukar bada där kände jag mig direkt träffad då de direkt menar att vi "struntar i badförbudet" (som det står på Skånskans hemsida). Som reaktion på detta har jag nu skickat in en insändare till redaktionen.

---
Träffad och förvånad? Ja, så kände jag mig när jag läste artikeln om förbjudet hundbad på Sjöholmen den 26/7. Jag erkänner att jag brukar åka dit med min hund nu när sommarvärmen har varit outhärdlig både för oss människor och våra husdjur men ingenstans har jag kunnat läsa om förbudet. Jag har sökt på internet efter information och därigenom blivit rekommenderad att åka till Sjöholmen eftersom det "är ett bra bad både för hund, husse och matte".
För säkerhetsskull ringde jag till Eslövs kommun för att få klarhet i vad som var tillåtet eller ej. Ansvarig på miljöförvaltningen svarade då:
-Jag ser inte varför det skulle vara förbjudet för hundar att bada där.

Felaktig information som jag litade på och som jag nu får skämmas för.

Vart ska våra hundar få svalka sig? Det lever inte bara människor i den här världen, vilket många tycks tro. Därför uppmanar jag ansvariga på kommunen att antingen öppna upp för hundar på allmänna badplatser eller ge oss hundägare plats där vi slipper högljudda barn och vuxna människor som smutsar ner vårt badvatten.

Matte Lovisa och vovven Norma
---

Nu hoppas jag att den kommer med och kan göra lite skillnad!




Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0