Musikvideo

Så har jag varit med om mitt livs första musikvideo. Hela scenen som utspelade sig på en nattklubb var fylld med statister, kamermän, ljus- & ljudmänniskor, dansare och självklart huvudpersonerna själva.
Proffsigt och snyggt gjort med en del omtagningar och redigeringar.

Att spela in en musikvideo var precis som jag tänkt mig. Man blir tillsagd var och hur man ska göra något, man blir peppad av de andra deltagarna, det blir många 'nu kör vi igen då' men mest av allt är tar det en himla tid. Och trots att minuterna och timmarna går känns det som att det hela tiden finns något att göra. Det blir paus till att dricka och sedan ska man köra med samma energi och förmedla samma känsla gång på gång (tro mig, den 8e, 9e och 10e gången börjar huvudet ta stryk). Det är en kamp för att första gången ska kännas och se ut likadant som den sista.

Kul och lärorikt och framförallt var det överraskande att se hur många jag kände igen från tidigare bekantskaper och möten.

Med andra ord bygger hela eventbranschen på kontakter... det gäller för mig att hitta dem redan nu!


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0