Bröllopsmässa

Under två helger har jag arbetat på bröllopsmässor både i Helsingborg och Malmö. Ett spännande jobb med stress, många viljor och önskemål.

Att vara påklädare åt en modell är ett mycket speciellt jobb. Kanske inte låter mycket för världen men att göra ett bra arbete och känna att jag själv är nöjd men framförallt kunden ger en riktigt kick. Att få en kram och bli tackad för en fantastisk kämparglöd sätter sig i själen som ett fint minne.
Jag träffar inte bara nya människor, jag möter också många nya kontakter. Jag ger mig ett namn och ett ansikte utåt att minnas för alla deltagarna vare sig det gäller kunder, uppdragsgivare, modeller eller besökare.
Jag blir glad över att bli rådfrågad av en designer om klänningen bör ha en blå ros eller en rosa. Kanske ett I-landsproblem men oj så viktigt för självförtroendet och att få ett tack-för-hjälpen-så-tänkte-jag-oxå-men-tur-att-jag-kunde-få-hjälp-av-dig.

Det får mig att känna mig som en riktig expert inom modebranschen!



Bild
tagen av Mikaela Bodsgård


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0