Äventyret med lyckostenen

"Lättsmält, mysigt och genomtänkt rekvisita"

Äventyret med Lyckostenen som spelas på MAF (Norra skolgatan) i Malmö har alldeles nyligen haft Sverigepremiär med sin en timmes långa pjäs. En familjeföreställning med sång, dans och musik som lätt lockar fram barnens skratt.
Som 'äldre barn' sitter jag road och lyssnar på sångernas enkla texter och nynnar med när musiken drar igång.

Handling:
De två människobarnen Anna och Bengt har en detektivbyrå och är konstant på jakt efter nya mysterium. En natt kommer två små Huldretussar till människovärlden. De letar efter den försvunna lyckostenen som stulits. Utan den kan inga Huldretussar vara glada och lyckliga och därför är det nu ytterst viktigt att hitta stenen och ta tillbaka den. Anna och Bengt blir självklart indragna i äventyret där de möter Huldretussar, älvor och människor.

Som slutsats tycker jag att hela pjäsen är en mysig teater för hela familjen med ett bra budskap och som jag lätt kan smälta utan att behöva grubbla för mycket.

Bäst:
Älvpojken (i mina tankar började jag direkt bygga upp en bild på min framtida son i trikåer och balettskor. Tobbe är dock inte så nöjd...)
Scenens uppbyggnad från liten till stor!
Rekvisitan

Mindre bra:
Vissa låttexter var för oss äldre lite för simpla

För mer info och bokning KLICKA NU!


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0