Nej, det heter...

Häromdagen ringde en telefonförsäljare till mig och mitt företag angående en ny tjänst på Internet som ska göra det lättare för andra att hitta mina tjänster. Exempelvis ska man numera kunna skriva in ett sökord och direkt bli kopplad till mitt namn. Självklart till ett bestämt pris!

Det jag dock ville ta upp var inte tjänstens fördelar och nackdelar utan telefonförsäljaren.
Vår konversation såg ut som följer:

- Hej, det är Lovisa!
- Hejsan har jag kommit till företaget 4hart? (uttalat: fourheart)
- Ja eller 4hArt (uttalat four aitch art, aitch efter engelskans h)
- Jasså, här står det hart!
- Ja men företaget heter 4hArt (se tidigare uttal)
- 4h, ja då borde det stå 4 8 istället om man ska säga foureight
- Nej, 4hArt säger jag!
- 4 8, 4 8, 4 8, nej det borde vara fourheart
- Nej, 4hArt Production heter företaget
- Jasså, men då står det fel här. Foureight, foureight...
- Jaja, vi struntar i det!

Vilken försäljare! Snacka om att inleda ett samtal dåligt genom att påpeka hur jag borde stava och uttala mitt eget företagsnamn och sedan inte ge med sig förrän jag får säga stopp! Nej, inte den bästa inledningen jag mött!

Ville ni veta hur det gick med affären?

Jag köpte inget av honom!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha, vilken bitchig försäljare! My gad han trivdes INTE med sitt jobb. Hahaha ses imorgon :D

2010-12-06 @ 22:17:17
Postat av: Fanny

hahahaha! grymt service minded :P "kunden har alltid rätt" (vilket du också hade..)

Va roligt att du tycker om att läsa min blogg :) Men absolut, nu var det aaaalldeles för länge sen vi sågs! Pusspusspuss

2010-12-07 @ 18:25:25
URL: http://thatsfanny.blogg.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0