Nyckel och inredning

Nu har vi äntligen fått nyckeln till vår nya lägenhet till hösten och detta innebär även att jag redan nu kan börja planera inredningen.

Från Ullareds blogg har jag fått följande inspiration (eftersom bilderna är copyrightade lägger jag bara in länkar till intressanta inlägg):
Marina detaljer Klicka HÄR!
Marina gardiner Kika på DETTA!
Förvaring HÄR!
Favoritlyktor, TITTA!

Den marina inredningen har jag tänkt mig i sovrummet och som en extra touch såg jag ett inredningsavsnitt för många år sedan där hantverkarna spände upp en segelduk i taket. Snopet nog kan jag inte hitta avsnittet så jag får helt enkelt prova mig fram. Det blir väl helt enkelt till att skruva upp några krokar och fästa ett tyg så det ser ut som ett segel. Någon annan som har tips på ett enkelt sätt att lösa detta?

I vardagsrummet har jag tänkt mig en lantlig stil och med shabby chic inspirerade möbler i färgerna vitt, guld och vinröda detaljer. Det blir till att leta inspiration på loppis och auktioner. En gammal kista finns i alla fall med på min kravlista.

Jag längtar!



Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0