Dörrförsäljare med tavlor

Aldrig kan man gå utanför dörren att någonting händer och sker i hemmet.
Är ni nyfikna på att höra? Okej, låt gå då!

Igår kväll satt Tobbe hemma för sig själv i godan ro. Då det ringde på dörren gick han och öppnade och mötte där en kvinna med flera tavlor över armen. De började prata och hon kom fram till att hon var israelisk konststuderande som sålde tavlor. Punkt slut, skulle man kunna tänka där. Men icke sa Nicke, för halvtimmen senare stod Tobbe med en tavla i handen och 1000 kronor fattigare.

Som en fin gest hade han tänkt köpa mig en tavla med ett havsmotiv som skulle passa in i vårt nya sovrum med marina inslag. Problemet var bara att när jag kom hem tog jag upp tavlan, drog ogillandes på munnen och vände tavlan åt rätt håll. Vips, så förvandlades havsvågen till en naken kvinna, något som han uppenbarligen inte alls hade sett då han köpte tavlan. Och jag kunde helt enkelt inte tycka om den.
Dels för att han lurats av en dörrförsäljare och dels för att den var så dyr. Han kändes sig rejält dum då.

Nu har jag dock lyckats acceptera tavlan och tänkt att gjort är gjort, jag kan säkerligen leva med den och till och med lära mig att tycka om den.

Men i sovrummet passar den inte!





Tobbes bild av en havsvåg



Min bild av en naken kvinna



Kommentarer
Postat av: Christine

Jag har precis köpt en tavla av kvinnan i fråga. Har du mer info om henne? Viken historia körde hon? Hon kommer tillbaka imorgon efter pengarna, så det skulle vara bra om jag fick ett snabbt svar.

2010-08-10 @ 22:53:13
Postat av: Kerstin

Jag tycker tavlan är snygg....Är säkert ett minne som ni kommer att skratta åt många gånger ...den har ju en historia bakom sig..

2010-08-14 @ 12:23:43
Postat av: Titti

Jag tycker oxå att det ser ut som en kvinna, men den är ju fin :D

2010-08-16 @ 15:26:44

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0