Romantisk spaweekend i Kivik

Sedan januari månad hade jag planerat en trip för mig och min älskade till Kiviks Hotell på en romantisk spaweekend. Oväntat och överraskande skulle jag föra honom bort till Österlen och sommarparadiset och den 17-18 april visade sig vara ett perfekt datum efter en hel del research. 2 dagar innan avresa lyckades Tobbe, till min förtret, tacka ja till ett arbete på söndagen så efter en hel del extraarbete, med att kontakta arbetsgivaren, avboka söndagens arbete och försöka få Tobbe att tro att jag ville ha honom hemma, var jag ganska nervös.
Vad som helst kunde ju hända, för med Tobbe går man aldrig säker!


På dagen D satt vi i bilen, efter en avslutad fotbollsmatch, samtidigt som jag förklarade för honom att vi inte skulle åka hem utan bad honom köra efter mina instruktioner. 2 timmar senare, med många frågor, utrop och felgissningar på alternativa slutmål från Tobbe (inte ens när vi körde förbi skyltarna med namnet Kivik förstod han vart vi skulle) , parkerade vi bredvid hotellet och klev ur.





Nedan syns vår "våning" med havsutsikt. Väl inne i rummet möttes vi av nerkylt mousserande vin, nyskuren frukt och läcker choklad.









   

Kvällen avslutades med en trerätters middag och underbar dryck.

Meny

Förrätt: Rökt ankbröst med sviskontortellini
Varmrätt: "Gröna Lamm" med potatis/rödbetsterrin och bädd av pumpa, bacon och linser
Efterrätt: De bästa av Wilheimsdals ostar med en bit spettkaka och havtornsorbet alt. Chokladfondant med moccacreme och syltad aprikos

Favoritvin: Voray Moelleux 2008, Chenin Blanc, Loire Frankrike



Under söndagen spenderades största delen av förmiddagen på hotellets nyrenoverade spa- och jacuzziavdelning. Efter en härlig och avslappnande massage hoppade vi i jacuzzin, njöt en stund i torrbastun och smakade av äppelsorterna som bjöds. 

  





Innan avresa tog vi en härlig strandpromenad i solskenet, avnjöt en god sillunch vid hamnen och lyckades inhandla både fisk och äppelmust.

   





Här syns Tobbes "strandstrejk" då han vägrade att gå ut i sanden med sina nya finskor (de fick till och med en egen bild till sin ära).







En underbar helg med avkoppling, fantastisk service och romantiskt mys i KIVIK!





Kommentarer
Postat av: Mamma och svärmor

Mysiiiiiiiiiiiigt ni verkar ha haft det!! Fråga Tobbe hur många äppelsorter han kan .....:-)

Snygga skor till hans finträningsoverall.

Kram

2010-04-18 @ 22:22:20
Postat av: Fanny

AAHHHH VA MYSIGT!! du fortjanar allt det dar :) Puss

2010-05-05 @ 10:03:10
URL: http://visomskahittanemo.blogg.se/
Postat av: Adrian

Hej,

jag heter Adrian och jobbar på uppdrag av Unity Line. Jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om att Unity Line just nu har kampanjerbjudanden på spa-paket i Polen.



Gå gärna in på http://www.unityline.se/ och läs om våra paket för 2010 under Specialerbjudanden.



Hoppas du hittar något som passar dig!

2010-05-19 @ 11:15:24
URL: http://www.unityline.se/

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0