Cabaret

"Sassy, Jazzy och vemod"

Inför premiären av Cabaret på Hässleholms kulturhus i helgen blev jag inbjuden till höstens genrep. Med flera andra från branschen fick vi under tre timmar studera många månaders arbete som satts ihop till en musikal.

Eftersom jag ofta är mycket kräsen vad gäller musikalproduktioner tycker jag att de lyckats hålla ihop en mörk historia på ett bra sätt. Några utdragna delar som mycket väl kunnat kortats ner och några skådespelarinsatser som kunde repats på bättre (amatörskådespelare med professionella musikalartister kan bli bra... sen kan det också bli mindre bra). Bra koreograferade danser, läckra kostymer och en hel del snygga soloframträdanden.
Vad jag saknade var den lilla extra gnistan hos en del medverkande men jag tror och hoppas att den kan komma när allt drar igång.
För publikens skull!



Musikaler berör... på ett eller annat sätt!




Bild: Goodshow


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0