Att vara ensam

Många människor älskar att vara ensamma. Det är en tid då man kan njuta av tystnad, ägna sig åt det man gillar och slappna av. Många människor gillar också att ligga länge på morgonen, lyssna på ljudet utifrån, småmysa.

Varför är denna människa inte jag? Så fort det varit tyst i maximalt tio minuter bryter jag tystnaden med ett långt:
- Åhhh... tråkigt!

Jag har bara inte tålamodet att göra saker långsamt. Gärna detaljerat men inte singelsamt.
Att ligga kvar i sängen på morgonen fungerar i ungefär 15 minuter sen drar det i benen och luften omkring mig säger:
- Upp, upp, upp!

Jag har inte fått fenomenet VILA i min kropp. Men vila för mig är många andra saker. Att pyssla men ha ljud omkring mig såsom prat, skratt, TV, musik, VAD-SOM-HELST. Att dansa, att sjunga, att laga mat, att diskutera hetsigt, att promenera snabbt.

Allt är lugn! Men att sitta stilla- NEJ TACK!


Kommentarer
Postat av: momma

oj oj Tobbe som kan sitta o ligga still hur länge som hels hur går detta ihop??????????????

2009-10-25 @ 11:31:55
Postat av: Svar:

Ja... men det går bra! Ibland blir jag väldigt rastlös dock. Jag lär väl mig med tiden!

2009-10-25 @ 13:57:35

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0