Joe Labero

Så var bland andra jag inbjuden som provpublikJoe Laberos genrep i onsdags. Eftersom jag alltid velat se Labero nappade jag direkt och att bli invited to Labero är ju ett stort plus.

"Joe Labero makes magic happen"

Att Labero är en skicklig trollkarl kan jag inte säga emot. Han får de mest strålande saker att hända. Duvor dyker upp från iturivna tidningspapper eller från en brinnande tråd. Helt plötsligt trycker han ner dem i handen igen och skakar fram en vit sammetsduk med duvfjädrar som faller mot golvet.
Och de klassiska reptricken. Ögat blir lurat så det tjuter om det och från att repet varit en decimeter långt blir det helt plötsligt 1,5 meter. Fantastiskt!

Dock kan det sägas att det fanns en del misstag också. Man ser en liten mutter i handflatan eller en kortlek som kikar fram under ett finger. Visserligen lägger man märke till detaljer på sådant nära håll som vi satt men en av världens största trollkarlar trodde jag inte gjorde misstag. Det visar hur fel man kan ha ibland.
Att han dessutom kör samma show som året innan kan tyckas lite tråkigt, speciellt för dem som vill uppleva lite nytt.

Trots att Labero inte är en renodlad skådespelare lyckas han små pikar och humoristiska inslag leta sig fram till den lilla publikens läppar. Och från och till briljerar han med svävande kvinnor och springande gäss.

Snygga kulisser och skrämmande rekvisita ger hela salen en extra glans.

Plus och minus det vill säga.
Men det bästa var väl att jag själv fick komma upp på scenen, stängas in i en bur och trollas bort. Hips vips, hux flux så var jag borta. En trollskarls hemligheter har jag respekt för. Därför ska de bevaras utan avslöjanden.
Men tänk att det finns så enkla lösningar till svåra trick!


Kommentarer
Postat av: katarina

var det inte Ebba som var släkt med honom?..eller nåt sånt?

2009-11-13 @ 11:22:42

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0