Att nå ett mål

Jag har fått en uppdrag. Ett uppdrag som går ut på att engagera, peppa och få upp gnistan för en grupp som har ett mål här i livet. Jag vet att alla har olika mål men någonstans går alla dessa små delar ihop med varandra. Vi korsar varandras vägar här i livet och vi vet inte när vi behöver den eller den personen i vår framtid.

Vad jag vill se är hopp! Hoppet och vetskapen om att alla mål går att nå. Jag vill se engagemang och ambition. Det gäller inte bara i nöjesbranschen utan överallt. Men när jag står på ett dansgolv blir jag ledsen att se 'halvdana' rörelser, sura ansikten och hängande huvuden.
Jag vill skrika:

- Kom igen, det är det här ni kämpar för. Det finns så många här i världen med samma drömmar som ni. För att komma till toppen måste ni klättra. Kämpa kämpa kämpa...

Kanske blir jag ledsen för att jag har sett mig själv där någonstans förut. Jag valde att vända på mönstret.
Jag vet hur lätt det är att bara hänga med halvt, just på grund av att man är oengagerad och omotiverad. För ett och ett halvt år sedan stod också jag längst bak i ledet med mörka kläder och tänkte tyst för mig själv:
- Jag syns inte. Jag kan inte.

Men jag fick ett mål här i livet. Och har jag ett mål får jag en passion. Även om jag haft passioner tidigare har de varit som en vissen blomma. Nu har den slagit ut på nytt.

Jag gick in för mitt mål.
Steg 1. Jag köpte nya kläder- tyvärr är vår värld modefixerad. Men ska man synas, ska man också synas! Ut med svart, grått och brunt. In med skrik- rosa, turkos-blått och höga benvärmare. Självförtroendet blir topp!

Steg 2. Jag pumpade- varje danslektion var match. Ödmjukt men med säkerhet.

Steg 3. Jag ändrade mina tankar- FÖRR: oj, vad hon ser bra ut; oj, vad vig han är, wow vilka piruetter hon gör. NU: Yes, jag är bra; Woohoo jag är pepp; Shit vad jag rockar. (Det tar tid!)

Som musikalproducent skulle jag aldrig ta in en person som inte vill ge av sig själv. Jag måste få se den rätta andan! Glädje, längtan, drömmar.

Den som gör sig synlig, syns.
Syns man inte, finns man inte!


                                                        Varje lektion är en audition!



Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0