Passfoto

Varje gång jag står inne på en polisstation eller liknande myndighet och väntar på att pass/ID kamerans blixt ska utlösas kan jag aldrig sluta förundras över hur konstiga fotona blir. Jag ser mitt ansikte, som i detta skede ser helt och hållet normalt ut (kanske lite sammanbiten min men tydligen måste man se 'normal' ut- NORMAL?? Mitt normala tillstånd är INTE ett närapå smärtsamt utseende. Det är ett smil), och jag försöker le med ögonen istället för med munnen. Men samma sak händer varje gång.

När bilden kommer upp på skärmen har plötsligt den 'naturliga' nunan bytts ut mot nån karikatyr av mig själv.
Ögonen sitter snett, det ena är extremt mycket större än det andra och käkarna ser ut som om de blivit sammanklistrade av för seg kola. Kinderna är uppblåsta och ansiktet liknar något som blivit insmetat med kortisonsalva. VARENDA GÅNG!!

Snacka om I-landsproblem... men det försätter mig i alla fall i tankar...

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0