Eventkoordinator

Under senare tid har jag fått ta lärdom av det sceniska arbetet bakom själva föreställningen, planeringen och efterarbetet. Jag har insett hur viktiga personer som ligger bakom ett arrangemang men som aldrig får synas på samma sätt som artisten på scen. Det är en person som måste brinna för sitt arbete, som måste ha koll och organisering på allt och som får lära sig att aldrig riktigt få samma uppmärksamhet som ett 'dragplåster'.

Den 9:e juni tog jag tåget till Landskrona för att visa mitt intresse vid Techfuturums KY utbildning som eventkoordinator. Efter en timmes introduktion fick vi under dagen i uppgift att i grupp arbeta med ett evenemang, samtidigt som intervjuer genomfördes med oss sökande.
Efter en dag med brain-stormande och idékläckande redovisade vi vårt projekt, en mycket detaljerad och noga genomtänkt uppgift.

Intervjuerna visade sig vara krångliga men överkomliga med frågor som:
- Vart är du i branschen om fem år?
- Senaste evenemangen?
- Beskriv dig i en kreativ situation?
- Samarbete i grupp?
- Ansvarstagande, organisation och ledarskap?

Krävande, men dock så intressant, roligt och med viktiga kunskaper i bagaget.

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0