Mina mest besökta websidor i sommar

1. Hotmail.com- Vad annars? Det känns som att mejlen är en sådan stor del av mitt liv. Kolla mejlen på morgonen innan frukost (för att se att det ev kommit några neddroppade textrader antingen från mamma eller meddelande från facebook.. såklart!), kolla igen efter frukost (jag kanske har fått något svar), checka av igen innan jag går ut, kolla upp när jag kommer hem, titta medan lunchen fixas, efter lunchen (vid det här laget blir jag överentusiastiskt glad om det dykt upp ett nytt meddelande), innan middag, efter middag, innan sängdags.
Ni hör ju! Det känns nästan som om jag är affärskvinna redan nu och det är något jag planerar att INTE bli.
Men det är ju i och för sig bättre att hotmail tar hem första platsen än att facebook skulle ligga etta.

2. Facebook.com- Jaha, här kom den! Det är faktiskt ganska sjukt att jag spenderar så mycket tid på facebook. Jag gör inget speciellt heller. Varför inte lika gärna träffa vännerna på badstranden eller på en picknickfilt?
Mycket trevligare!

3.  Blocket.se- Lägenhetssökandet går förhoppningsvis framåt. Har kikat på en lägenhet via en blocketannons men icke-sa-nicke. Hellre någonting mindre storleksmässigt än ett 'dräggboende'. Ny visning på fredag här i Eslöv. Hoppas på något bättre då.

4. Youtube.com- Jag är ganska förvånad att musiksajten ligger på fjärde plats men jag skulle vilja säga delad tredjeplats med blocket. Det blir helt enkelt en drog att lyssna på musik medan boendeletandet ålar sig fram.

Nåja kanske inte de mest orginella hemsidorna men varför ljuga om något annat? I och för sig kanske det skulle vara mer spännande om jag länkade till någon porrsite eller något ovanligt utländskt community men det lockar mig inte att söka efter något sådant.

Jag kanske skulle bli krönikör för någon dagstidning?! Varför inte?
Hallå alla journalister där ute i Sverige! Anställ mig så kan ni få dagliga eller veckorapporter från en kvinna (hmm.. tjej kanske är bättre.. fast nej, jag är faktiskt kvinna nu. 20-gränsen är ju passerad), som är på väg ut i stora livet med drömmar och mål i sikte.

Det där lät ganska bra om jag får säga det själv!

 

 Ett apelsinskal för de som är nyfikna

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0