Fait Accompli


Fait accompli
Allting är sagt
Jag måste ge mig för en stenhård övermakt
Jag ville tro, på vår kärlek ändå
Du står i vår hall och blicken är kall
Och nu vill du gå


Böcker och sånt, hämtar du sen
Men jag tror aldrig du vill komma hem igen
Vi hade ett liv, lät det glida förbi
Vad lättjan förstör
Nu står vi inför ett fait accompli

...
Och slagen i spillror, ligger min värld
Hopplöst för alltid försvunnen, förbrunnen av lågor förtärd
Ur askan går du, pånyttfödd, och nu
Nu är du fri, det är fait accompli



Skulle vi hört, skulle vi känt
Att något särskilt, något konstigt hade hänt
Tecken i skyn, nej de såg inte vi,
Vad ledan förstör, nu står vi inför ett fait accompli



Min kärleksgudinna och bästa vän
Ekot av klackar i trappan dör ut och en dörr slår igen
En saga är all, ett ömkansvärt fall
Vårt haveri, fait accompli


Och slagen i spillror ligger min värld,
Hopplöst för alltid försvunnen, förbrunnen av lågor förtärd
Ur askan går du, pånyttfödd och nu
Flyger du ut, fågel Fenix till slut
Nu är du fri, det är fait accompli

Fait accompli


Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0