Om: Arbete bakom scenen~ MalmöOperan

Spännande, exhalterande... WOW!

Att arbeta framför scenen har alltid varit en självklarhet för mig. Men att arbeta bakom har faktiskt aldrig slagit mig. Under tiden som repetitionerna med Sweet Charity pågick (tyvärr inställd nypremiär) fick jag en helt ny syn på detta fenomen. Att producera, regissera och ställa allt till rätta, veta vart alla ska hålla hus och ha ett stort ansvar över hela produktionen har lockat mig alltmer. Och så som Mathias sa:

- Nöjesbranschen är svår. Konkurrensen är stenhård och att hela tiden ha en sådan press på sig är tungt.

Inte för att det gör mig något, jag blir bara triggad av konkurrensen runt om mig, men det han sa lockade mig till att tänka i flera och nya banor.
Så när vi tillsammans klev in på MalmöOperans besöksingång öppnade jag mina sinnen för att få erfara en helt ny värld. Och efter två och en halvtimmes möte om Malmö stads Näringslivsgala, scenografi, ljud/ljus, effekter och allmänna praktiska saker kände jag mig mer än nöjd och en aning yr. Nåja, alla termer kanske inte satt men att arbeta backstage ger något. Nya möjligheter, en nya syn men framför allt- Livserfarenhet (tyvärr kan jag inte avslöja några smaskiga fakta... hemlighetsstämplat! Sorry...)

Praktikplats som assistent åt Live ansvarig för hela galan... inte så pjåkigt alls!


MALMÖ NÄRINGSLIVSGALA- MALMÖ OPERA/MUSIKTEATER

16 Mars 19.00

Programledare:

    

 

Artister:

   



Bilder från: Malmö Stads Näringsliv

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0