Om: flytten till Skåne

En tanke slog mig när jag satt själv på tåget in till Malmö häromdagen. För bara ett år sedan var hela Skåne väldigt främmande för mig- ett ganska exotiskt landskap med platt, platt och återigen platt mark, något som gjorde att man såg oändligt långt bort i fjärran när man färdades på vägarna. Då var Skåne också enbart en genomfart mot andra planer och mål.

Nu är hela situationen annorlunda.
Jag sitter och ser ut på mitt hem.
Ett hem där vindkraftsverken står på rad och där åkrarna brer ut sig och omger mig.

Jag hade inte väntat mig en flytt till södra Sverige och jag hade aldrig ägnat en enda tanke åt en framtid i Eslöv.
Men såhär i efterhand ångrar jag det inte ett enda dugg!

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0