Wallmans salonger

Jag har alltid varit intresserad av Wallmans salonger, deras produktion, koncern och showmaterial. Jag har sedan länge velat komma in i processen.
Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Jag hade planerat en praktikplats hos Wallmans om två år. Jag hade tänkt jobba mig uppåt, skaffa mig kunskaper om deras verksamhet, om andra verksamheter och föra dem vidare. På så sätt skulle jag kunna få ett rykte bland branschmänniskor. Alltid känner någon en annan och så vidare.

Idag fick jag panik!

Av min utbildningsledare fick jag veta att hon talat med platschefen på Wallmans och att jag har en fem veckors- praktik redan till våren!
Jag har känt min lärare i två dagar. I och med detta sprack mina planer direkt. Å andra sidan är jag inte särskilt ledsen för det. Men för mig är Wallmans något heligt, respektabelt och STORT! Det är som en dröm och plötsligt blir jag slungad in i den.

- Gör du ett bra jobb, nappar de direkt!

OM jag gör ett bra jobb. Vad händer om jag INTE gör ett bra jobb? Jag har sex månader att försöka pränta in så mycket som möjligt i mitt huvud. Saker som ska kunna säkerställa att jag gör ett bra jobb. Sex månader!

- Det blir pang på direkt, det är en hård bransch.

Ingen mjukstart för min del överhuvudtaget. Hela mitt huvud snurrar. Drömmen, uppvaknandet. Vart vill jag egentligen befinna mig?
Jag ska in på Wallmans.

Jag hoppas att det finns bra planer för min del! 


Kommentarer
Postat av: Grattis

Det här klarar du galant, du är som klippt och skuren för detta :-) Kram

2009-08-21 @ 13:57:16
Postat av: Anonym

YOU GO GIRLFRIEND!!!!

2009-08-21 @ 17:31:14
Postat av: Fanny

JÄÄÄÄVLAR lovisa, du jobbar snabbt!!! Sjukt skoj verkligen.

2009-08-27 @ 18:07:45

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0