Roberto Zucco

Roberto Zucco (spelad av Henrik Svalander) är en mörk och dyster föreställning fylld av mord, prostituerade och slagsmål. Byggd på en sann händelse, om Roberto som mördar sina föräldrar och skördar sina offer, får vi följa hans sista dagar i livet; Förvirrad, vildsint och fullständigt galen. Historien är en verklighet som vi kan vara tacksamma för att bara få uppleva som publik. Skönt(!), och jag hoppas innerligt att det fortsätter vara så.

Trots denna skrämmande historia tror jag att mina förväntningar är alldeles för höga för att jag ska kunna svepas med av det dramatiska och spännande skådespel som utspelas framför mig. Jag har fortfarande ganska svårt att riktigt komma ihåg vad Roberto Zucco egentligen handlar om. Vilken som är den röda tråden eller hur hela historien är uppbyggd. Tragiskt men sant!

Vad jag däremot minns är mina tankar om hur fantastiskt det måste vara att få stå på den underbara scen som ligger framför mig. Jag riktigt ser min entré- hur jag skulle röra mig och se ut.
Självklart finns det även bra och tänkvärda scener. Som när Roberto Zucco till exempel byter kläder mitt på scenen eller balanserar på fängelsetaket i bar överkropp. Ja, ni ser ju!

Men skämt å sido- Väl värd att se!
Speciellt scenen.


Plus i kanten till alla otroligt professionella skådespelare. Härliga rollgestaltningar, mimik och känslouttryck.
Minus i botten för alla otroligt långa monologer. Å andra sidan ger de mig tid åt egna tankar och ideér.

Bäst i kväll:

Fredrik Gunnarsson (känd från 'Beck'- filmerna)
Susanna Karlsson




Roberto Zucco
spelas på Intiman- Malmö Stadsteater

Kommentarer

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0