2008- ett händelserikt ÅR!

Januari
5- 18 Efter fyra månader i som aupair utanför Englands huvudstad London åkte jag tillbaka en sista gång.

23 Till min glädje lyckades jag komma in på Mälardalens Högskolas sociologikurs på 30 poäng som under våren skulle komma att ge mig många nya kunskapsområden och erfarenheter bland annat hur man är objektiv vid en rättegång och hur man studerar en människas beteende.

Februar
Anställning på Posten
Tenta

Mars
Det finns tillfällen då allt bara klaffar. Precis så kände jag vid anställningsintervjun hos IKEA Västerås. Ärligt, snabbtänkt och bra svar, så jag var rätt säker över att få en plats av de 400 sökande. Och visst fick jag det!

Tenta

April/Maj
 17- 21 Min, mammas, moster s och kusins Londonresa blev ett minne för livet med många interna skämt och skratt. Fyra dagar i London räckte för att vi skulle ha träningsvärk i magarna flera dagar efter hemkomsten. Jag hann även med en kort visit hos min tidigare aupair familj.

Tenta

Juni
Tenta

4 När sociologikursen skulle avslutas gick jag ut med högsta betyg på alla tentor men inte utan slit. Ambitionen och kampen att lyckas har alltid funnits med mig och även här. Frågan är bara hur länge den teoretiska kunskapen kommer finns kvar? Min mor och jag hade den utomordentliga idén om hur jag som proffessor i Sociologi mottar nobelpriset för mina superba uppsater men när jag får frågan om vad sociologi betyder och innebär vet jag inte svaret och svarar:
- hmm, det är väl typ studiet av den individuella människan i samhället och i grupp.

12- 19 Kombinerat arbete på IKEA och Posten

21 Under min och vännen Sofies 'Europatrip' tågluff genomfördes hade vi ingen riktig plan att utgå från. Det var en ny känsla av att bara släppa kontrollen och låta någon annan föra en bort från Sverige.
Våra anhalter blev till slut följande:
     Göteborg- Vad blir en bättre start än Liseberg?
     Köpenhamn
     Prag-
världens partystad
     Wien- VACKERT!
     Milano-
     Genova-
Efter soliga dagar i Europas hetaste städer kände vi oss i extremt behov av hav och bad. Så efter en snabb koll på kartan ser vi att: - WOW Genova ligger ju vid havet och det går ett tåg nu. Vi tar det! Väl framme håller vi på att dö av det italienska sommarhettan och rusar ner mor havet med våra fullproppade ryggsäckar. Men vart tog stranden vägen? Så fick vi i alla fall reda på att Genova är en HAMNstad!
     Nice
     Cannes
     Barcelona-
Barcelona betyder Las Ramblas, frukt och tapas. Finns det något mer att säga?
     Zaragoza
     Alicante-
Härliga fem dagar vid stranden och avslappnande shopping innan vi faktiskt tog flyget hem. Jag tror att ingen av oss hade orkat med 36 timmar på tåget.

Juli
10- 30 Kombinerat arbete på IKEA och Posten (lägg märke 16 dagars arbete i sträck mellan 06.00- 20.00)

Augusti
1- 15 Arbete på IKEA

18 När jag fick reda på att jag kommit in på musikallinjen i Eslöv kände jag en oerhörd glädje över att äntligen få visa sig och göra det som jag verkligen vill nämnligen förverkliga den allra högsta drömmen- MUSIKALARTIST

20 Skolan upprop
25 Skolstart

September
1 Jazzkurs start

Oktober
3 Amatörteater IMPRO

8- 9 Stagefightingkursen som skolan anordnade blev verkligen något att minnas och det energin som fanns i salen under de två kursdagarna var extrem. Nu finns det massor att visa upp. Det enda negativa att varenda Hollywood film med slagsmål utsätts för kritisk gransking.

23 Första konserten Eslövs FHSK
25- 1 nov Höstlov

November
13 Konsert Eslövs FHSK

29 Konsert en på Örenäs slott i Glumslöv blev kanske inte helt som vi förväntat oss (varför har man egentligen förväntningar). Efter att vi tvingats gå från tågstationen till slottet i duggregnet, som enligt ansvarig på Örenäs endast skulle vara (citat) 'någon kilometer' men visade sig snarare luta åt halvmilen, såg vi ut som slickade katter och huttrande istappar. Och efter att vi fått vänta i ytterligare 20 minuter på hjälp blev vi placerade i ett hörn där vi kunde (citat) 'spela er musik'. Glädjande nog fick vi stående ovationer och höga applåder efter den halvtimmes långa konserten.
Sedan fick vi GÅ TILLBAKA för att bara därför missa tåget och få vänta UTE ytterligare en timme.

December
3 Konsert Mötesplats 0413

3- 5 Barnföreställningarna var mycket omtyckta av publiken och det planeras nypremiär i vår.

6-7 Dansföreställningar Together

10 Efter två veckors spåning och fem dagars träning inför julshowen blev det dags att få avsluta terminen. Och succe blev det! Vänta bara till musikaluppsättningen i vår.

12 Lucia
15 Audition till Sweet Charity
17 Jullov
22- 23 Arbete på Posten
24 JULAFTON
29- 30 Arbete på Posten
31 GOTT NYTT ÅR!!!!

ETT NYTT ÅR 2009- förhoppningsvis ännu bättre än 2008

Kommentarer
Postat av: Ida Kronsell

ååh, Lovisa! ni tågluffade! så himla roligt! Jag ska definitivt prova på det också! :D Vad kul att du fick en roll!!! spännande!



många kramar

2009-01-16 @ 02:51:15

Varsågod och kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0